آیا واقعا مصرف شکلات تلخ سبب افزایش طول عمر می شود؟!

آیا واقعا مصرف شکلات تلخ سبب افزایش طول عمر می شود؟!

اگر شما شکلات تلخ دوست داشته باشید، احتمالا از تحقیقات اخیر درباره ی مزایای مصرف این نوع شکلات آگاهی دارید. تحقیقات نشان داده است که خوردن شکلات تلخ می تواند به سلامت قلب کمک کند، اما شما باید بدانید که مصرف چه میزانی از این شکلات برای سلامتی سودمند است.

وجود عاملی به نام فلاونول در شکلات

بیشترین سود شکلات به خاطر وجود مقدار زیاد کاکائو می باشد. کاکائو حاوی مقدار زیادی فلاونول است.

فلاونول به عنوان آنتی اکسیدانت عمل کرده و از ایجاد رادیکال های آزاد مضر در متابولیسم سلول ها جلوگیری می کند. این ماده می تواند سبب کاهش مقاومت نسبت به انسولین شود و از بروز دیابت جلوگیری کند . همچنین سبب انعطاف پذیری رگ ها شده و فشارخون را کاهش می دهد. 

مصرف چه مقدار شکلات سبب افزایش طول عمر می شود؟

خوردن شکلات ممکن است مزایایی داشته باشد ، اما سوالی که مطرح می شود این است که مصرف شکلات تا چه مقدار مفید است و چه عواملی مصرف زیاد آن را محدود خواهد کرد؟

آیا واقعا مصرف شکلات تلخ سبب افزایش طول عمر می شود؟!

طبیعتا تعیین مقدار دقیق مصرف شکلات براساس گرم سخت می باشد! مطالعه ای روی ۲۰ هزار نفر طی ۸ سال انجام شد و نشان داد افرادی که روزانه به طور متوسط ۶ گرم شکلات مصرف می کنند ۳۹ درصد کمتر از افراد دیگر در معرض خطر ابتلا به سکته قلبی هستند. جالب است بدانید که این مطالعه بر روی شکلات تلخ و شکلات شیری انجام شد.

در سال ۲۰۱۱ تحقیقی در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی روی ۱۱۴ هزار نفر که در طول هفته بیش از ۲ بار شکلات می خوردند صورت گرفت. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که در این افراد خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی ۳۷ درصد، خطر ابتلا به دیابت ۳۱ درصد و خطر سکته مغزی ۲۹ درصد کاهش یافته است، اما با وجود این اثرات نباید بیش از اندازه شکلات مصرف کرد . به نظر می رسد که مصرف شکلات کمی زمانبر باشد تا باعث زندگی طولانی شود! بنابراین نباید غذاهای سالم گیاهی را با مصرف شکلات جایگزین کرد یا بیش از حد شکلات مصرف کرد. فقط کافی است زمانی که به خوردن خوراکی نیاز دارید شکلات تلخ مصرف کنید .

داروخانه دکتر کیایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *