۵ خاصیت بی نظیر چای سبز برای پوست و زیبایی آن

۵ خاصیت بی نظیر چای سبز برای پوست و زیبایی آن

چای سبز به عنوان یک نوشیدنی قدیمی و محبوب، روز به روز بیشتر جای خود را در سبد خرید باز می کند. خواص آنتی اکسیدانی، لاغری و تسکین دهنده آن طی تحقیقات مختلف بدست آمده و گزینه خوبی برای افزودن به رژیم غذایی است. اما در بحث سلامت و زیبایی پوست، آیا چای سبز می تواند برای پوست شما نیز مفید باشد؟ پاسخ متخصصان به این سوال مثبت است. امروزه چای سبز در کرم ها، لوسیون ها، سرم ها و رژیم های ضد آکنه حضور داردو اکنون به بررسی فواید این ماده بر پوست می پردازیم:

چای سبز آنتی باکتریالی قدرتمند است

در حالت طبیعی، همواره تعدادی باکتری بر روی پوست صورت ما زندگی می کنند.  این موضوع به خودی خود مشکلی ندارد؛ اما اگر به شدت تکثیر شوند و در حفرات پوستی جای بگیرند، به پوست منظره نامناسبی می دهند. راه حل این است که رشد آن ها را به وسیله ترکیبات آنتی باکتریال مهار کنیم. ترکیبات پلی فنولی موجود در چای سبز به عنوان آنتی باکتریال و ضدالتهاب از قرمزی و بروز آکنه در پوست جلوگیری می کنند.

چای سبز رادیکال های آزاد را از بین می برد

رادیکال های آزاد موادی هستند که باعث آسیب های سلولی طی فرآیند پیری می شوند. چای سبز دارای ترکیباتی به نام کاتشین هاست که با خاصیت آنتی اکسیدانی خود با روند پیری مقابله می کنند و باعث طراوت پوست می شوند.

چای سبز برای پوست اثرات محافظت کننده موضعی دارد

دیده شده که فرآورده های پوستی حاوی چای سبز می توانند به خوبی در مقابل آسیب های نور مستقیم خورشید و آلودگی های هوا مقابله کنند. در اثر استفاده مداوم از چای سبز، پوست یکدست تر، شفاف تر و جوان تر به نظر خواهد رسید.

چای سبز با چین و چروک ها مقابله می کند

از دیگر خواص منحصر به فرد چای سبز برطرف کردن تدریجی خطوط و چروک های روی صورت است. این ویژگی به دلیل اثر ترمیم کننده چای سبز بر سلول های پوستی است.

۵ خاصیت بی نظیر چای سبز برای پوست و زیبایی آن

چای سبز ماده ای خوراکی است!

برخلاف بسیاری از ترکیبات رایج در محصولات آرایشی بهداشتی چای سبز ماده ای کاملا طبیعی و سازگار با بدن، با خاصیت ضدالتهابی بالاست. این مورد باعث می شود که همزمان با مصرف این نوشیدنی دلپذیر احساس آرامش کنید و از اثرات مثبت آن بر پوست نیز بهره مند شوید. به دلیل ماهیت طبیعی، احتمال حساسیت به چای سبز اندک است.

جمع بندی فواید چای سبز برای پوست

تجربه هزاران ساله مصرف چای سبز نشان دهنده فواید سرشار آن است. هرچقدر که بیشتر این ماده طبیعی را چه به صورت نوشیدنی و چه در فرآورده های بهداشتی مصرف کنیم به سلامتی و شادابی بدن خود کمک شایانی کرده ایم!

تحریریه مجله
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • روشنک مرادیان 21 آذر 1399 / 10:56 ب.ظ

    درود بر شما، مطالب درج شده برایم بسیار مفید بود. سپاسگزارم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *