چای سبز و کاهش وزن : آیا می توان بدون ورزش کردن لاغر شد؟

چای سبز و کاهش وزن : آیا می توان بدون ورزش کردن لاغر شد؟

چای سبز از نوشیدنی هایی است که سال هاست به عنوان راه حلی طبیعی برای لاغری معرفی می شود. اما تا چه حد می تواند باعث کاهش وزن شود؟ آیا فواید دیگری هم دارد؟ چای سبز بدون برنامه ورزشی و محدودیت در رژیم غذایی می تواند اثربخش باشد؟ این ها سوالاتی هست که از نظر کارشناسان باید پاسخ داده شوند.

اکثر متخصصان تغذیه بر این باورند که چای سبز به صورت بالقوه می تواند به کاهش وزن کمک کند. برای این ادعا، دو دلیل علمی وجود دارد:

هیدراته کردن بدن

چای سبز یک نوشیدنی است و ناخودآگاه طی مصرف آن آب بدن تامین می شود. شاید عجیب باشد ولی یکی از دلایل چاقی افراد عدم تامین آب مورد نیاز بدنشان است. بسیاری از مواقع، حس تشنگی ناشی از کمبود آب باعث می شود که افراد ناخودآگاه به مصرف غذا اشتهای بیشتری پیدا کنند. یکی از عادت های ستارگان و هنرمندان مشهور نیز این است که در طی روز آب زیادی می نوشند.

ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در چای سبز

درصد آنتی اکسیدان های چای سبز به طرز فوق العاده ای بالاست. این مواد با رادیکال های آزاد که سبب پیری و آسیب سلولی می شوند، مقابله می کنند. در کنار آن آنتی اکسیدان ها، تعادل هورمونی را به گونه ای تنظیم می کنند که سوخت و ساز بدن و شکستن چربی ها افزایش یابد. چای سبز برای افراد دیابتی نیز بسیار مفید است؛ زیرا عملکرد انسولین را تقویت می کند و سطح قندخون را تنظیم می کند.

چای سبز و کاهش وزن : آیا می توان بدون ورزش کردن لاغر شد؟

سخن آخر

با وجود تمام ویژگی های گفته شده، به چای سبز نباید تنها به عنوان یک نوشیدنی برای لاغری نگاه کرد. مصرف یک الی سه فنجان چای سبز می تواند تا حدی در کاهش وزن شما موثر باشد، به شرطی که همراه رعایت دقیق رژیم غذایی و فعالیت بدنی روتین شود. مهم تر از خواص چربی سوزی، چای سبز خطر ابتلا به چند نوع سرطان را کم می کند، جریان خون مغزی رو بهبود می بخشد و احساس آرامش را در شخص القا می کند.

در نهایت توصیه می شود که چای سبز را به عنوان یک نوشیدنی بسیار مفید در سبد خرید خود داشته باشید و با مصرف متعادل آن روند کاهش وزن خود را سرعت ببخشید!

تحریریه مجله
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *