آیا رژ لب باعث سرطان می شود؟

آیا رژ لب باعث سرطان می شود؟

احتمالا تا کنون، خبر هایی از نقش داشتن بعضی رژ لب ها در سرطان زایی شنیده باشید. لیست های متعددی از برند های رژلب حاوی سرب تهیه شده اند و همچنین آزمایشی عجیب برای تشخیص وجود سرب در رژ لب ها را توصیه می کنند. در این آزمایش از یک حلقه طلا استفاده می شود. اگر با کشیدن رژ لب روی حلقه طلا، رنگ حلقه به مشکی تغییر کند، نشان دهنده وجود سرب در آن است. جالب است بدانیم که ” تست حلقه طلا صرفاٌ یک افسانه است! “

سوالاتی مطرح می شوند، این است که: آیا مدرکی از وجود مقادیر خطرناک سرب در رژ لب ها داریم؟ و اگر چنین است، آیا می تواند باعث سرطان شود؟

آیا سرب در رژ لب باعث ایجاد سرطان می شود؟

خیر، این موضوع کاملاٌ نادرست است. مواد آرایشی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) کنترل می شوند. FDA جلوی مقادیر خطرناک سرب در محصولات را می گیرد. اکثر رژ لب ها حاوی هیچ سربی نیستند؛ با این وجود اگر برخی از آنها حاوی سرب باشند، محتوای آن به حدی کم است که هیچ اثری نخواهد داشت.

آیا رژ لب باعث سرطان می شود؟

مقامات بهداشت تایید می کنند

انجمن سرطان آمریکا تست حلقه طلا را رد می کند. آنها می گویند که سازمان غذا و داروی ایالات متحده میزان سرب رژلب را کنترل می کند و میزان آن در لوازم آرایشی، مشکل تهدید کننده سلامت محسوب نمی شود.

FDA آزمایشی را برای بررسی میزان سرب در رژ لب ها اجرا کرد و نتیجه را بر اساس نام برند در وب سایت خود قرار داده است. پس اگر می خواهید برندی انتخاب کنید که کمترین میزان سرب را داشته باشد، لیست آنها را بررسی کنید. FDA می گوید هیچ نگرانی در مورد میزان سرب موجود در نمونه ها وجود ندارد. FDA استاندارد هایی را برای افزودنی های رنگی در مواد آرایشی تعیین کرده است. البته آنها بالاترین مقدار سرب مجاز را تعیین نکرده اند؛ اما در حال ارزیابی این موضوع هستند.

بنابراین بدانید که در استفاده از رنگ مورد علاقه رژ لب خود صاحب اختیارهستید!

تحریریه مجله
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *