روش درست کردن ماسک صورت توت فرنگی در خانه

روش درست کردن ماسک صورت توت فرنگی در خانه

توت فرنگی از منابع طبیعی سالیسیلیک اسید است. ترکیبی که به وفور در فرآورده های پوستی و ضدآکنه استفاده می شود. این ماده طبیعی لایه برداری ملایم است که پوست را از آلودگی های سلولی پاکیزه می کند و انتخابی عالی برای ماسک های خانگی است.

ماسک صورت توت فرنگی که در ادامه معرفی خواهیم کرد برای پوست های عادی، چرب و یا دارای آکنه قابل استفاده است.این ماسک ها به دلیل وجود سالیسیلیک اسید برای پوست های خشک و یا حساس مناسب نیستند. اگر پوست شما چنین شرایطی را داراست؛ پیشنهاد می کنیم که از سایر ماسک ها استفاده کنید.

ماسک روشن کننده پوست و برطرف کننده جوش

در صورتی که بخواهید پوست خود را روشن تر کنید و جوش های آن را برطرف کنید ماسک ماست و توت فرنگی زیر پیشنهاد ویژه شماست.

اگرچه توت فرنگی میوه ای فصلی است؛ شما می توانید مقداری از آن را در فریز گذاشته و هر زمان از سال که بخواهید این ماسک را تهیه کنید. تنها قبل از مصرف، آن ها را از فریزر خارج کنید تا دمایشان نزدیک به دمای اتاق شود.

مواد مورد نیاز

  • یک چهارم فنجان توت فرنگی
  • یک چهارم فنجان خامه طبیعی یا ماست بدون طعم

صبر کنید تا ماست و توت فرنگی به دمای اتاق برسد؛ سپس با یک چنگال یا همزن آن ها را به خوبی مخلوط کنید (همزن بهتر است). مخلوط نهایی را بر سطح پوست صورتتان پخش کنید و پس از 15-10 دقیقه صورتتان را آبکشی کنید.

روش درست کردن ماسک صورت توت فرنگی در خانه

ماسک لایه بردار

برای پوست های مستعد آکنه، ماسک عسل  و آبلیمو به همراه توت فرنگی بسیار کارآمد است. به این مخلوط می توانید شکر قهوه ای را هم  اضافه کنید تا به عنوان لایه بردار عمل کند. این ماسک را تا 12 ساعت در یخچال قرار دهید و سپس در زمان دلخواه استفاده کنید!

مواد مورد نیاز

  • شش عدد توت فرنگی تازه
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  • یک قاشق چایخوری آبلیموی تازه

به همان سبک گذشته، می توانید تمام محتویات بالا را در یک مخلوط کن بریزید تا خوب هم بخورد. اگر خمیر حاصل آبکی بود، یک قاشق چایخوری یا بیشتر آرد به آن اضافه کنید تا سفتی مورد نظر را بدست آورد. این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس، با یک دستمال لطیف آغشته به آب گرم آن را پاک کنید.

روش درست کردن ماسک صورت توت فرنگی در خانه

سفید کننده دندان

در کنار فواید پوستی، توت فرنگی خاصیت سفیدکننده و محافظت از دندان ها را نیز دارد. توت فرنگی را با مقدار کمی جوش شیرین مخلوط کنید و مخلوط حاصل را بر سطح دندان ها بمالید و بگذارید نزدیک 30 دقیقه بمانند. برای جلوگیری از برخورد دندان ها می توانید از یک محافظ دهانی (mouthguard) نیز استفاده کنید. سپس دندان هایتان را آبکشی کنید. این سفیدکننده طبیعی را می توانید هفته ای یک بار استفاده کنید.

تحریریه مجله
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *