۴ دستورالعمل خانگی ماسک صورت با زردچوبه برای پوستی زیباتر

۴ دستورالعمل خانگی ماسک صورت با زردچوبه برای پوستی زیباتر

زردچوبه ادویه ای فوق‌العاده برای مراقبت از پوست است. در بخش زیربه روش های درمانی خانگی به کمک زردچوبه برای از بین بردن چین و چروک ها، افزایش رطوبت و نرمی و به طور کلی بهبود ظاهر پوست شما می پردازیم.

1. پولیش یا صاف کردن پوست به کمک زردچوبه

زنان هندی به صورت سنتی از زردچوبه به عنوان یک ماده پاک کننده طبیعی و به جای صابون استفاده می کردند. استفاده از آرد نخود نه‌ تنها باعث ازبین رفتن بردن سلول های مرده ی پوست می شود؛ بلکه از لکه دار شدن پوست به واسطه زردچوبه و چرب شدن بیش اندازه ی آن نیز جلوگیری می کند. استفاده از شیر هم به سفت کردن پوست و تاخیر در ایجاد چین و چروک کمک می کند.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذا خوری آرد نخود
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری زردچوبه
  • دو قاشق چای خوری شیر

مواد را با هم مخلوط کرده و روی پوست مرطوب بمالید و اجازه دهید که ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه، ماسک را به آرامی با نوک انگشتتان پاک کرده و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

2. ماسک مرطوب کننده عسل و زردچوبه

عسل دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهابی است و در نتیجه از آن برای درمان زخم ها و مشکلات پوستی استفاده می شود. علاوه بر آن، عسل یک آبرسان طبیعی برای پوست می باشد. (دقت کنید که حتما از عسل غیر فرآوری شده و طبیعی استفاده کنید.)
درضمن می توانید برای از بین بردن سلول های مرده و جوان سازی پوستتان، شیر را هم به مخلوط اضافه کنید.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک
  • یک قاشق چای خوری زردچوبه

عسل و زردچوبه را با هم مخلوط کرده و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورتتان قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۴ دستورالعمل خانگی ماسک صورت با زردچوبه برای پوستی زیباتر

3. روشن کننده پوست

استفاده از آبلیمو باعث از بین رفتن لکه ها و جلوگیری از هایپر پیگمانتاسیون پوست می‌شود. روغن جوجوبا مشابه سبوم (همان چربی طبیعی پوست) است که به کاهش چین و چروک و علائم پیری در پوست کمک می کند. به علاوه روغن جوجوبا به واسطه خواص آنتی باکتریال، می تواند به جلوگیری از بروز آکنه در افراد مستعد نیز کمک کند.

مواد لازم:

  • یک قاشق چای خوری زردچوبه
  • یک قاشق چای خوری آرد نخود
  • یک قاشق چای خوری روغن جوجوبا
  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو
  • شیر برای تهیه خمیر مواد گفته شده

مواد گفته شده را با هم مخلوط کنید تا خمیر ایجاد شود. سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید و بعد از آن با آب ولرم بشویید. این ماسک را می توان هفته ای یک الی دو بار استفاده کرد.

4. آبرسانی به پوست

روغن زیتون یکی از بهترین مواد برای حفظ رطوبت پوست است. حفظ رطوبت پوست به شادابی و زیبایی پوست کمک می کند. این روغن می تواند به ترمیم آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب نیز کمک کند.

مواد لازم:

  • دو قاشق غذاخوری ماست یونانی
  • یک چهارم قاشق چای خوری زردچوبه
  • یک قاشق چای خوری روغن زیتون

این مواد را با هم مخلوط کرده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید.

چگونه می توان لکه های ناشی از زردچوبه را کاهش داد؟

 curcuma aromatica نوعی زردچوبه بدون رنگ و غیر خوراکی است که معمولاً در بازارهای مواد غذایی هند یافت می شود و بیشتر در موارد آرایشی استفاده می‌شود؛ اما زردچوبه معمولی که در غذا استفاده می شود، ارزان تر و در دسترس تر بوده اما می تواند باعث ایجاد لکه هایی در پوست شود؛ مخصوصاً اگر پوستتان روشن باشد.

برای حل این مشکل:

استفاده از آرد نخود، ماست یا شیر معمولاً به کاهش رنگ به جا مانده از زردچوبه کمک می کنند.
بهتر است شب ها از ماسک های حاوی زردچوبه استفاده کنید چرا که می توانید به کمک شستشوی کامل صورتتان در هنگام صبح، لکه های زرد چوبه را هم از بین ببرید.
اگر هنوزهم با لکه های به جامانده از زردچوبه مشکل دارید مقدار مصرف آن در ماسک ها کاهش دهید. بهتر است برای جلوگیری از رنگ گرفتن ناخن، انگشت و لباس تان از یک قلم‌مو برای قراردادن ماسک بر صورتتان و یک تی شرت یا لباس کهنه در حین کار استفاده کنید.

تحریریه مجله
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *