۹ روش برای رهایی از شر جوش های سر سفید

۹ روش برای رهایی از شر جوش های سر سفید

احتمالا با آمدن اسم جوش‌ های سر سفید، حس ناخوشایندی به ما دست می‌دهد. احساس درد در پوست و عاملی که از زیبایی پوست می‌کاهد، ممکن است قابل تحمل نباشد.

خوشبختانه چند ترفند موثر جهت از بین بردن جوش های سر سفید وجود دارد و شما می توانید با عمل به آن ها، از شر این جوش ها رهایی یابید. جوش های سر سفید هنگامی تشکیل می شوند که سبوم (ترشحات چرب غدد پوستی) به همراه پوست های مرده، منافذ را مسدود کنند و به این شکل، مکانی برای رشد باکتری ایجاد کرده باشند. داشتن روتین پوستی و تعهد به آن (از جمله حذف سلول های مرده پوست و تمیز کردن منافذ آن) می تواند شما را از عوامل ذکر شده دور کند و موجب از بین رفتن جوش های سر سفید شود.

اکنون به ۹ روش برای رهایی از شر جوش های سر سفید می پردازیم.

1. آرایش خود را پاک کنید

در پایان روز، شما باید تمام تلاش خود را در جهت پاکسازی صورت خود نسبت به هرگونه آرایش به کار گیرید. حتی باقی ماندن مقدار ناچیزی از آرایش می تواند منافذ شما را مسدود کند و پوست شما را نسبت به تشکیل آکنه های سر سفید، مستعد کند. استفاده از شوینده، گزینه مناسبی برای پاکسازی پوست صورت می باشد اما جهت اطمینان نسبت به حذف تمام مواد آرایشی و تمیز شدن کامل منافذ پوست، ابتدا از یک آرایش پاک کن مناسب و سپس از شوینده خود استفاده نمایید.

2. از شوینده پوست استفاده کنید

شما باید روزانه دو بار، صبح و شب، از یک شوینده با کیفیت و متناسب با پوست خود استفاده نمایید؛ صبح ها، برای پاک کردن چربی های اضافی و شب ها، برای پاک کردن منافذ و زدودن آلودگی ها.

3. صورت خود را با استفاده از برس های پاک کننده بشویید

استفاده از برس های پاک کننده صورت، می تواند نقش بسزایی در تمیزی پوست شما و در نتیجه پیشگیری از بروز جوش های سر سفید، داشته باشد. بنابراین برسی متناسب با حساسیت پوست خود انتخاب نمایید و آن را در روتین پوستی خود قرار دهید. مطمئنا از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد!

۹ روش برای رهایی از شر جوش های سر سفید

4. لایه برداری کنید

بسته به میزان حساسیت پوست خود، لایه برداری کنید؛ هر چند روز یکبار از شوینده های لایه بردار یا هفته ای یک / دو بار از پد آغشته به گلیکولیک اسید استفاده نمایید. این عمل، سلول های مرده پوست را که می توانند فولیکول های شما را مسدود کنند، از بین می برد و سطح پوست را صاف، لطیف و براق می کند.

5. از روش های طبیعی درمان جوش استفاده کنید

به دنبال برخی مواد طبیعی مانند روغن درخت چای، آلوئه ورا و هاماملیس باشید! این مواد به تسکین پوست و کاهش ریسک جوش های سر سفید کمک بسزایی می کنند. شما می توانید این مواد را با مرطوب کننده خود مخلوط کنید یا به عنوان درمان نقطه ای بر جوش های خود استفاده نمایید. همچنین می توانید به دنبال محصولاتی باشید که در فرمولاسیون آن ها، این مواد به کار رفته باشد.

6. مرطوب کننده را فراموش نکنید!

ممکن است متناقض به نظر برسد اما مرطوب کننده، کلید داشتن پوستی سالم است. شما می توانید با استفاده از آن، رطوبت پوست خود را حفظ کنید. مرطوب کننده ها باعث سالم ماندن و حفظ آب سلول های پوستی می شوند و به پیشگیری از تشکیل جوش و حتی چین و چروک کمک می کند.

بنابراین، انتخاب مرطوب کننده مناسب می تواند به مقاوم تر شدن پوست در برابر تشکیل جوش های سر سفید کمک کند. به دنبال مرطوب کننده ای غنی از ویتامین A، آنتی اکسیدان باشید تا ضمن کاهش التهاب، رشد و ترن اور سلول های پوست را نیز تقویت کند. رتینوئیدها نیز می توانند کمک کننده باشند، اما از انتخاب محصولی متناسب با حساسیت پوست خود مطمئن شود. و البته، از یک مرطوب کننده روزانه همراه با SPF استفاده کنید تا از پوست شما در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت نماید و از تحریکاتی که می تواند منجر به لکه پوستی شود پیشگیری کنید.

۹ روش برای رهایی از شر جوش های سر سفید

7. لوازم آرایشی خود را تمیز نگه دارید!

حتی وسایلی که از آن ها برای آرایش کردن استفاده می کنید، در صورت عدم مراقبت صحیح، می توانند باعث آسیب به پوست شما شوند. پد و براش های آرایشی خود را به طور مرتب تمیز کنید، و مطمئن شوید که از لوازم آرایشی تاریخ گذشته، استفاده نمی کنید تا از باکتری ها در امان بمانید!

8. نسبت به برخورد موارد مختلف با پوست خود، توجه داشته باشید!

علاوه بر لوازم آرایشی و براش ها، مراقب موارد دیگری از جمله گوشی تلفن، مو، و بالش خود باشید چرا که در تماس با چهره شما هستند. این موارد را مرتباً تمیز کنید.

انتخاب یک بالش ابریشمی می تواند میزان اصطکاک با پوست و خطر التهاب و شکل گیری جوش ها را در هنگام خواب کاهش دهد.

9. از دست زدن به جوش های خود بپرهیزید

نکته آخر اما مهم! قانون شماره اول برای داشتن پوستی خوب، اجتناب از لمس جوش ها می باشد. هر اندازه که این جوش ها به ظاهر پوست شما آسیب رسانده باشند، باز هم باید از لمس آن ها اجتناب کنید و هرگز آن ها را فشار ندهید و تخلیه نکنید!

نتیجه‌ی این صبر، کاهش تحریکات پوستی، عفونت ها و حتی جای زخم خواهد بود.

تحریریه مجله
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *