در صورت ابتلا به کرونا ویروس، کدام داروهای بدون نسخه را مصرف کنیم؟

در صورت ابتلا به کرونا ویروس، کدام داروهای بدون نسخه را مصرف کنیم؟

چند هفته قبل، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) گزارش کرد که داروهای موجود در داروخانه ها با کمبود مواجه شده است. با آمدن موج کرونا ویروس، بسیاری از مردم با ترس و نگرانی زیادی به داروخانه ها رفتند و با خرید بیش از مقدار نیاز، قفسه های داروخانه ها را خالی کردند. آیا داروهای بدون نسخه (OTC) بر پیشگیری یا درمان کرونا اثری دارد؟ خریدن چه تعداد از این داروها درست است؟ اکنون وقت بررسی این سوالات است.

انباشت دارو در خانه

عده ای از مردم همیشه وابستگی زیادی به خرید فرآورده های بدون نسخه (OTC) سرماخوردگی، به ویژه در فصول سرد دارند. نظر متخصصان بر این است که اگر عادت دارید چنین داروهایی را دم دست خود داشته باشید، مقداری از دارو برای مصرف یک ماه خود تهیه کنید. در صورتی که به ویروس کرونا آلوده شدید، این ذخیره دارویی می تواند نیاز های شما را برآورده کند. زیرا دوره قرنطینه چیزی در حدود 14 روز است. از خرید و انباشتن بیش از این مقدار از داروها خودداری کنید؛ چون معمولا نیازی به مصرف کل آن پیدا نخواهید کرد.

قبل از خرید داروهای جدید، مطمئن شوید که همان دارو ها را در خانه ندارید. اگر از داروهای قبلی باقی مانده است، ابتدا آن ها را مصرف کنید. غالبا داروها تاریخ انقضایی بیش از یک سال دارند. قبل از مصرف دارو، حتما از نگذشتن تاریخ انقضای آن مطمئن شوید.

در صورت ابتلا به کرونا ویروس، کدام داروهای بدون نسخه را مصرف کنیم؟

چه داروهای بدون نسخه ای بخریم؟

هنوز داروی ضدویروس قطعی برای کرونا به بازارعرضه نشده است؛ ولی از آن جایی که کرونا علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد، داروهای بدون نسخه (OTC) زیر، می تواند در بهبود این علائم کمک کننده باشد:

  • استامینوفن برای تب و بدن درد
  • محلول های نمکی برای شستشوی مداوم بینی
  • فرآورده های ضد احتقان مانند فنیل افرین و سودوافدرین برای باز شدن مجاری تنفسی

توجه داشته باشید که اگر مبتلا به پرفشاری خون باشید، مصرف فنیل افرین و سودوافدرین ممکن است فشار خون شما را بالا ببرد.

مهم ترین نکته

اصلی ترین کاری که در این زمان باید انجام دهید رعایت موارد بهداشتی مثل شستشوی مرتب دست ها با صابون، خودداری از تجمع در مکان های عمومی، استفاده صحیح از ماسک و ضدعفونی کردن قسمت های در معرض تماس با ویروس است. با اجرای صحیح این موارد می توان از گسترش ویروس به افراد آسیب پذیر جامعه جلوگیری کرد.

تحریریه مجله
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *